Zondag 16 maart, mijn eerste rit in lijn dit seizoen met de Linkpower bikers, of toch sommige...
Paasbrunch in één of ander schooltje heeft sommige onder ons thuis gehouden, of zou het van den drank zijn van de avond ervoor???
In ieder geval 4 Flandriens aan de start, Johan-Lieven-E10 en ikzelf (ik niet helemaal in topvorm, nl koorstblazen teisteren mijn lippen, zou dat nu al vermoeidheid zijn?)
Vertrokken rond 9.45 uur, eerste kilometers wordt er wat gekeuveld en gelachen (met uitz. van enkele brugdemmarages van de Johan), echter na een tiental kilometer draaien we de beruchte snelweg naast Albertkanaal op en wie zet er zich op kop? Inderdaad de Johan die gisterenavond aan een infuus lag in zijn zuurstofkamer terwijl wij zaten te feesten, natuurlijk wou hij zijn grote vorm eens etaleren.
Schuin wind op kop, mijn teller zegt 31 km/uur, Johan vraagt, gaat het Lieven, deze geeft geen krimp, Johan denkt OK gas open, 32...33...34.
Adem begint lichtjes te protesteren, E10 komt nog iets zeggen, maar den deze heeft nog maar één ding voor ogen, het wiel pakken van die van voor mij en dat is de Lieven die zich rustig genesteld heeft in het wiel van Johan.
Wij rapen enkele fieters op onderweg, soms blijven ze nog even in het wiel hangen, maar na enige kilometers worden ze gewoon gelost. Teller gaat intussentijd op en af, nee niet van 30 naar 34 en terug maar van 34 naar 35 en zelfs 36 (volgens Lieven).
Na zo een slordige 15 km langs het kanaal aan gemiddelde van 34 met dank aan Johan, zie ik eindelijk de brug in Herentals en ik hang er nog aan. Plots komt er nog iemand aansluiten bij ons viertal, zomaar uit het niets, nen echte coureur dus, ik draai mij om en ik zie recht in de ogen van de Johan!!!! Hoe kan dat nu?
Wij tegen 34 en Johan, niet den onze maar de beruchte papa van Marius komt zomaar eventjes aansluiten.
Zijn uitleg : ik zag daar een blauw groepje rijden en ik dacht dat zijn de linkpower bikers, ik zal er is even naar toe rijden.
Ik dacht onmiddelijk, ja als die blijft meerijden met ons dan gaan we nog afzien...
Gelukkig was het nadien bordjes volgen in en rond Herenthout en ging het tempo terug naar beneden, hier kunnen de Johannen duidelijk nog wat bijleren want ik heb hen een paar keer moeten terugroepen nadat ze weeral een verkeerde weg hadden ingeslagen...
Nadien terug full speed richting Ranst langs de boorden van de Nete, Netekanaal waar den E10 bewijst ook een stukske op kop te kunnen rijden, zo binnendoor via Emblem naar Ranst waar de Johan (papa Marius) zijn kunsten etaleert in de laatste km en ons uit het wiel rijdt met uitz. van onze Johan natuurlijk.
Laatste 100 meter demareert E10 om als eerste onder het spandoek door te gaan.
Zijn vrouwke content, daarom groot feest en trakteert ze ons rijkelijk met Leffe en spagehtti.
Wat kan het leven van ne coureur zowel hard als schoon zijn hé.
Wedstrijdgegevens : Aankomst exact 12.00 uur, 66 km. 28,2 km/uur, samen uit, samen thuis, dus iedereen geweldig gereden.
Volgende zondag Pasen, misschien moeten we zaterdag rijden????
Groetjes,
Guy
maandag 17 maart 2008
Ranst tocht
Labels:
training
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
5 opmerkingen:
Amai Guy, mooie verslag!!!
Inderdaad, heb jij er nooit aan gedacht om bij de gazet te gaan werken. Het was inderdaad on leuke tocht met een mooi slot waarvoor nog eens dank aan Martine. Toch ook nen dikke proficiat voor de Lieven en den E10 voor hun karakter dat ze getoond hebben. Ze mogen de laatste maanden dan wat minder gefietst hebben, ik weet nu zeker dat ze er binnen 12 weken gaan staan. Het is waar dat mijn conditie nu wel goed is maar dat is alleen op het vlakke. Wanneer we binnenkort wat hellingen te verwerken krijgen zal je zien dat ook dit redelijk relatief is. Ik heb nu eenmaal geen klimmerskwaliteiten.De voorzitter blijft op dat gebied toch de te kloppen man. Ik zal het er komende weekend niet bij zijn wegens een kleine vakantie aan zee. De zondag daarop ga ik met de voorzitter en Geert de E3 prijs rijden. In ieder geval tot binnenkort. Misschien kunnen we, voor de liefhebbers, donderdag eens wat pnten gaan pakken in de calli. Het is maar een voorstel hé!
Groetjes
Inderdied een geweldig verslag.Zal ook mor is iets op mail zetten zeker van onzen trip !
Blijkbaar is er nog niks veranderd is aan de koers-taktiek van de Blauwe Garde. De Johan vlammen op kop, en de rest pompen of verzuipen (behalve de Johan Marius natuurlijk).
Dylan, jij hebt me zaterdag nog verteld dat ik vooral op kracht moest trainen. Aangezien ik uw raad niet in de wind sla heb ik dan maar met de grote plaat langs het albertkanaal gereden. Dat was toch de bedoeling hé!
Een reactie posten